Ha elakadtál valamilyen technikai problémával és szükséged lenne arra, hogy melletted állva egy guru megoldja neked, használva a géped billentyűjét, egerét – ehhez nem kell fizikai jelenlét.
Létezik informatikai megoldás – TÁVSEGÍTSÉG – egy kis segédeszköz használatával. Ehhez néhány feltételnek teljesülnie kell:
- Legyen élő internet kapcsolatod.
- Telefon legyen nálad, hogy tudjatok beszélni élőben. Ez lehet Messenger v. Viber v. Google Duo – nem kell fizetős vonal…
- Le kell töltened egy programot innen >>>>>> . Jegyezd meg, hová töltötted le. Ha nem változtattál semmit a böngésződ beállításain, akkor ez a Letöltések mappában lesz.
- Indítsd el ezt a programot! (dupla kattintás a TeamViewerQS fájlon)
A megjelenő ablakban találsz egy azonosítót (hosszú számsor) és egy jelszót (betűk-számok).
Ezt kell bediktálnod majd telefonban annak, aki segíteni fog neked. Nem kell felírni ezeket, minden alkalommal más lesz.
Ne felejtsd, hogy a segítő látni fogja a géped képernyőjét! Amit nem akarsz neki megmutatni, azt ne nyisd ki. Amint a távsegítség munkamenete véget ér (a program bezáródik), senki sem fog belátni a gépedbe – a megoldás tehát biztonságos.